18 Mayıs 2009 Pazartesi

Flash Combobox Sorunu - Problemi - Bugı :)

Evet efendim geçen yazımda belirttiğim beni çıldırtan flashın combobox componentinden bahsedeceğim.

Bu komponentin şöyle bir derdi var. Eğer bir form oluşturuyorsanız ve bu formu loadmovie diyerek başka bir flashın içine çekiyorsanız. combobox ilk başta boş geliyor.

Bunu aşmak için font embed etmeniz gerekiyor.sahne dışında bir yerde bir texte fontu embed edip, sonrasında aşağıda kodu yazarsanız sorun gidiyor.



combo1.setStyle("fontFamily","Arial");
combo1.setStyle("embedFonts",true);

Bundan sonra combobox açılacaktır ama, combonun scroll u yardımıyla bir item seçmeye çalıştığınızda, oldukça zorlanacağınızı göreceksiniz.

Bunun için pek çok arama tarama yapmama rağmen sorunu çözemedim. Eğer combobox ın editable değerini true yaparsanız bu sorun gidiyor ama edit olan bir combobox istemeyebilirsiniz ki ben istemedim.

En sonunda loadmovie yaptığım flashın içinde sahne dışına bir combobox koydum ve deneme yaptım. Sorunun ortadan kalktığını gördüm.

Demekki combobox eventlarından kaynaklanan bir sorun nedeniyle bana sorun yaşatıyordu. En üst flasha görünmeyen bir combobox koyunca, en üstteki combobox'ın eventlarını görünce düzeldi. :)

Kendi kendime geçmiş olsun dedim . Eğer sizde aynı problemi yaşıyorsanız sizede şimdiden geçmiş olsun :)

4 yorum:

  1. Kusura bakmayın rahatsız ediyroum ancak benim bi sorunum var bu combox ile ilgili ve size sormak istedim ben flash ile bir talep formu hazırlıyorum ve db den il ilce bilgilerini çekiyorum illerde bi sorun yok ancak ilce bilgilerini cekmeye başladığım yanlış bilgiler geliyor... Yazdığım asp kod sayfası doğru ancak flastan bağlandığı zaman böyle bi saçmalık yapıyor yardımcı olursanız çok sevineceğimmm.. ahmet.kayar@gmail.com isterseniz çalışmayı sitede ata bilirimm

    YanıtlaSil
  2. gönderebilirseniz yardımcı olmaya çalışırım

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,

    Ben CS3'te bir tween içinde combobox bileşeni yüklemeye çalışıyorum ama bileşen tamamen görünmez. Eğer tween dışına eklersem sorun yok. Neden olabilir? Cevabını tolga@ozses.net adresine atarsanız sevinirim.

    İyi çalışmalar,

    YanıtlaSil
  4. Çok iyi bir bilgi...

    YanıtlaSil